Freddie, Stina och livets signatur

På skivan Flow från 1993 kan man lyssna till Fleshquartets gnisslande stråkinstrument och Freddie Wadlings karaktäristiska, obeskrivbara röst. I låten ”Walk” sjunger han duett med Stina Nordenstam, även hon har en mycket karaktäristisk röst. Redan första gången jag hörde låten och lyssnade till texten kände jag att här finns det en sanning, en allmängiltig sanning om livet och några av dess mest grundläggande värden. Lite inspirerat av 1960-talets hippierörelse men ändå så tidlöst och så enkelt. Jag vill ha dessa ting som följeslagare. Jag vill att de ska vara livets signatur.

 

A man wakes up one morning on the beach
He cannot know his name
And so he repeats these words
All over and over again

Love, peace, happiness, eternity
All these walks with me

And so he remembers very well, what he's meant to be
All of these moments may be lost, if he cannot see

Love, peace, happiness, eternity
All these walks with me

All these walks with you

                 

     

http://www.youtube.com/watch?v=ojwgeZNZL4Q




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0